Välkommen till Moster Mockis

Välkommen till Moster Mockis
Nybakat varje dag!

3 juli 2012

Ännu en dag hos Moster

Med en kopp thé i handen, sitter jag på bron i kvällssolen, lyssnar på en bra låt och tänker över dagen som var allt annat än händelselös. Den började med en strulig ugn, och följdes av en ilsken brännskada i handen. Opraktiskt nog den högra som jag använder mest och fick mig att oroa mig lite över hur serveringen skulle gå. Men omplåstrad och klar fortsatte vi att jobba. Ett nytt kaffebröd bakades, som inte funnits på mosters meny tidigare och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Drömtårta med smörkräm, smaksatt med lime och jordgubbar. Friskt, somrigt, krämigt och fluffigt!
Efter ett tag började mer folk anlända, bilar efter bilar och så var det full rulle hela dagen. Lite hektiskt vissa stunder men väldigt kul som vanligt! Man får tänka på att det tar ett litet tag att komma in i svängarna igen efter ett uppehåll från förra sommaren. Fikat gick åt, och fint nog passade diskmaskinen på att gå sönder... bad timing. Har inte kollat efter om de har lyckats laga den än, men om inte, kan jag tänka mig att morgondagen blir...intressant. Vi kan i alla fall vara glada att solen och sommarvärmen är här, och en mysig hängmatta har hängts upp på gården för alla sommar-softare, väldigt mätta gäster eller trötta servitriser ^^ .

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar