Välkommen till Moster Mockis

Välkommen till Moster Mockis
Nybakat varje dag!

28 juni 2012

Full rulle i Köket!

Fötterna värker och min hud verkar vara impregnerad med diverse söta dofter...Detta tyder på långvarit köksarbete! Det blev fyra taco pajer, en kladd kaka, en sats med citronstänger och en sats med chokladbollar! Samtidigt som köket fylls med ätbara verk, fylls mitt skrivbord med papper och anteckningar, planer och menyer! Det tar sin tid och det gäller att vara förberedd, men det är kul! Dagens nyhet blev Mosters Citronstänger, väldigt mysiga kakor måste jag säga.

Köket...
                    Skrivbordet...

 Mosters citronstänger, till en välbehövlig kaffepaus!
                     


Under tiden har min mor förberett en fin taco middag att få äta tillsammans med våra vänner och släktingar från Stockholm. Riktigt mysigt! Men dagen är inte slut riktigt än. Jag har införskaffat  "blackboard paint", och kritor för att göra en ny meny tavla, eftersom den lilla whiteboarden som redan finns, är alldeles förliten. Det bli mitt roliga kvällsarbete och kanske om jag har tur, hinner jag med hjälp av min mor, sy upp ett par klänningar!


Önskar er alla en skön junikväll, och ska nu gå och tjuvsmaka lite på något mumsigt från bordet, min mage kurrar..

/L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar